Resultat 2023 - Kundnöjdhet
Varje avslutat ärende utvärderas genom att uppdragsgivarens handläggare besvarar en enkät. Under året har 89 (av 136 möjliga) enkäter besvarats av socialtjänsten och svarsfrekvensen uppgår därmed till 65 %.
Utöver att besvara frågorna med givna svarsalternativ, omdömen på en skala 1-6, ges handläggarna möjlighet att i fritext kommentera verksamhetens insats. Uppdragsgivarna ger i många fall kommentarer vilka dels ger bekräftelse på genomfört arbete vid den berörda enheten men är också ett viktigt inslag i det löpande förbättringsarbetet vid verksamheterna. I huvudsak är kundernas kommentarer positiva men de kritiska synpunkter som kundenkäterna genererar är, vid sidan av den direkta kontakten med uppdragsgivarna, bolagets viktigaste redskap för hantering av kundklagomål.
Sammantaget resulat på samtliga frågor är 5,5 (skala 1-6), vilket visar på att VoB:s uppdragsgivare är mycket nöjda med bolagets insatser.
Nedan redovisas resultatet under 2023 för VoB:s kundenkäter med utfall per fråga.